Pasukan Teroris Zionis Serang dan Bakar Rumah Warga Palestina di Jenin

Palestina-pasukan teroris zionis bakar rumah warga palestina-1-jpeg.imageJENIN (SALAM-ONLINE): Baku tembak terjadi antara Zionis dengan Palestina pada Ahad (4/10) pagi setelah pasukan penjajah tersebut menyerbu kamp pengungsi Jenin di Tepi Barat.

Sumber-sumber keamanan Palestina mengatakan, tiga warga Palestina ditangkap dalam bentrokan yang terjadi. Bentrokan tersebut mengakibatkan 27 orang luka-luka terkena senjata api dan cedera yang cukup berat terkena tembakan peluru karet.

Palestina-pasukan teroris zionis bakar rumah warga palestina-2-jpeg.imageSeorang juru bicara Palestina mengatakan serangan itu memuncak dalam penggerebekan di rumah salah satu warga Palestina. Tentara Zionis dilaporkan menyerang anggota keluarga Palestina itu dan mengacak-acak rumah mereka, lansir Ma’annews, Ahad (4/9).

Palestina-pasukan teroris zionis bakar rumah warga palestina-4-jpeg.imageJuru bicara itu menambahkan bahwa pasukan Zionis melemparkan granat kejut ke dalam rumah untuk mengeluarkan para penghuni rumah.

Baca Juga

Palestina-pasukan teroris zionis bakar rumah warga palestina-3-jpeg.imageSetelah api masuk ke dalam rumah, pasukan Zionis masuk dan menangkap para penghuni rumah tersebut.

Palestina-pasukan teroris zionis bakar rumah warga palestina-5-jpeg.imagePenyerangan juga dilakukan pasukan Zionis terhadap warga Palestina dengan menyerbu dan menyerang kota Jenin serta desa-desa dan kota al-Harithiya, Arraba, Yaabad dan al-Yamoun. Beberapa rumah dilaporkan dijarah selama penyerangan dilakukan. (EZ/salam-online)

Baca Juga